Publicerad: 2010-02-03 13:14:01
The slop3 Show #36

Senaste avsnittet av världens bästa vlogg, nya the slop3 show är här! Missa inte världens bästa esport vlogg från Rakaka:s USA-reporter - direkt från Los Angeles.



Gamla avsnitt:
- Avsnitt #35
- Avsnitt #34
- Avsnitt #33
- Avsnitt #32
- Avsnitt #31
- Avsnitt #30
- Avsnitt #29
- Avsnitt #28
- Avsnitt #27
- Avsnitt #26
- Avsnitt #25
- Avsnitt #24
- Avsnitt #23
- Avsnitt #22
- Avsnitt #21
- Avsnitt #20
- Avsnitt #19
- Avsnitt #18
- Avsnitt #17
- Avsnitt #16
- Avsnitt #15
- Avsnitt #14
- Specialavsnitt - Roadtrip to Vegas (#13)
- Avsnitt #12
- Avsnitt #11
- Avsnitt #10
- Avsnitt #9
- Avsnitt #8
- Avsnitt #7
- Avsnitt #6
- Avsnitt #5
- Avsnitt #4
- Avsnitt #3
- Avsnitt #2
- Avsnitt #1
greykarn
#1
Anonym
first

2010-02-03 13:22:29
OMGFIRSTPOST IM FUCKING PROOOO!
#2
Smuffelito
2010-02-03 13:30:59
Mycket bra avsnitt, lägger också mycket hopp till CSP nu när det faktiskt har potential (jämfört med beta 1.01-03).

In med de nya animationerna/models, tweaka rekylen något och ändra footsteps-ljuden. Då är vi väldigt nära ett riktigt grymt e-sport spel.
#3
sergej
2010-02-03 13:31:23
mycke bra sagt där om ProMod. Alla jävla cs1.6 spelar e så jävla konservativa. Börja lira promod rapportera saker som behöver förbättras och tillslut kommer ProMod äga
#4
sNb
2010-02-03 13:38:23
Hoppas också på promod. Det går inte att spela 1.6 för alltid och byter vi inte ut 1.6 mot promod så kommer CS helt enkelt dö ut som en eSport titel.
#5
Anonym
sait

2010-02-03 13:40:35
älskar att du gör ett plus utav promod, men tycker det är konstigt att ni inte nämner att sveriges bäste cs:s team har lämnat css(igår) för att satsa på promod istället.

finns på cadred och fragbite
#6
noll
2010-02-03 13:40:52
Jävligt bra sagt om CSP håller med helt och hållet!
#7
Anonym
tompalol

2010-02-03 13:41:48
riktigt jävla bra dena gång!!!!
#8
robsix
2010-02-03 13:59:50
spelade lite promod i går.. och förstår inte vad alla gnäller om borta på fragbite.. en anledning kan ju va att dom spelat 1.6 i max 1,5 år och kanske inte är lika trötta på det.. men som sagt, TUMMEN UPP!
#9
Hellspawn
2010-02-03 14:07:33
ska cs promod drivas igenom kommer det vara döden för cs. Source splittrade communityn tillräckligt och det var början på nedgången. 2003-2005 var peaken då hade promod behövts med bättre features osv. Tyvärr kan det endast gå åt ett håll =/
#10
NewmaN
2010-02-03 14:20:59
Vad lite andra 1.6 spelare tycker om Promod: http://www.team-dignitas.org/esports.php?id=9663
#11
tRIXSTAR
2010-02-03 14:34:51
Håller inte med dig angående SK, känns som att hur dåligt dom än presterar (varesig vi pratar 1.6-laget eller själva organisationen) så har dom en ganska stor fanbase bland alla småkids.

#9 - Nej, du har fel.
#12
Anonym
Adam

2010-02-03 14:47:04
HÃ¥ller med #9
Har CS 1.6 funkat i så många år ,fastän att fler spel har fått bättre grafik och allt så tror jag att det kommer funka några år till.Tror att CSP kommer att bli som source, kanske lite fler spelare, men tror inte det kommer bli i närheten av lika stort som 1.6 ...
#13
noll
2010-02-03 14:50:12
håller med om cs promod.. tänk efter egentligen ni som är så jävla anti.. blir det samma spel med bättre grafik bara så va fan just do it!

ses på DH
#14
Anonym
uwk

2010-02-03 15:03:12
AMEN!!!!
#15
juNi0r
2010-02-03 15:07:02
Nice avsnitt, men jääävligt jobbigt när det klipps hela tiden, får ryck.
#16
Anonym
le

2010-02-03 15:07:35
great slop3!
#17
Huddit
2010-02-03 15:15:50
Jaaaaa!
#18
tRIXSTAR
2010-02-03 15:19:26
#12, Poängen är ju att det ska fungera längre än några år till, varför skulle man annars ens släppa en ny version?
#19
hymilon
2010-02-03 15:35:07
#1 det här inte fragbite.

nice slop3!
#20
Anonym
4

2010-02-03 15:45:36
Bra sagt om Fit4Fight. :)
#21
Anonym
LEE

2010-02-03 15:46:01
Jag spelar promod när det håller måttet.
#22
Anonym
VaaZ

2010-02-03 15:59:49
Jag kan gärna tänka mig spela CSP men just nu Behövs det saker att ändra mer än modells lite mer 1.6 Känsla. Tyckte det vägde för mycket åt CSS håller :S.
#23
Anonym
amos

2010-02-03 16:21:15
väl vloggat. angående sk-grejen så tror jag att de har en lika stor fanbase som alla andra lag egentligen, enda skillnaden är väl att lag som fnatic och MYM (t.e.x) spelar mer aimbaserat och kanske har vunnit de mest prestigefyllda eventsen, varav de blir mer höjda till skyn än SK.

helt rätt angående promod, varför vara så himla anti när CSP är framtiden? klart att spelet är långt ifrån fulländat JUST NU, men det kommer bli bättre och redan i nästa betauppdatering ska (åtminstone) modelsen vara fixade, vilket kommer att göra en hel del för spelkänslan! som alex säger hela tiden, CSP is fully custom-coded, vilket innebär att de kan förändra hur mycket som helst för att få spelet exakt dit communityn vill. hur bra är inte det? tror vi alla vet hur mycket trubbel alla 1.6-buggar har skapat genom åren, inte minst med rysshopp.

jag säger som slop3, cs promod till dh summer 2011 och hjälp nu till att supporta istället för att sitta och gnälla och sura, det hjälper ingen!
#24
Anonym
digig

2010-02-03 17:01:32
Jag har alltid hållt på fnatic sedan från 06

och btw slop3 vi körde ju mix! :D
#25
wizox
2010-02-03 17:04:56
Driver du? Har du varit på dh någon gång så vet du ju att alla är SK fanboys :-S
#26
Anonym
v1kt0r

2010-02-03 17:11:34
CS 1.6 är såå jävla mycket bättre! Skit i Promod!
#27
noll
2010-02-03 17:20:28
Bra sagt. Jag hoppas att promod går framåt.
#28
Anonym
white

2010-02-03 17:24:16
Håller inte med om att folk gillar fnatic bättre än SK. Många har nog mycket hjärta i SK som det klassiska underdog-laget. Framför allt lirar fnatic mycket mer jämnt spel än SK. SK kan ha dåliga dagar och ibland briljerar laget, medan fnatic är stabilt bra alltid och släpper sällan matcher vilket jag kan tycka är lite enformigt faktiskt.
#29
Anonym
FYR

2010-02-03 17:34:28
Jafan helt klart! CSP KOMMER ATT BLI BRA! Bara man ger det nått år så är det snart lika bra, om inte bättre än 1.6
#30
tronic
2010-02-03 17:37:49
Vad är poängen att byta från ett jättegammalt spel till ett gammalt spel? Är det inte bara bättre att byta spel till t.ex. cod4 och försöka få support från utgivarna därifrån?
Varför ska spelare byta från ett cs till ett annat cs där man ska kunna hoppa upp på exakt samma låda som i det gamla?, vad är poängen? Den lilla grafikuppdateringen?
#31
Anonym
exey

2010-02-03 18:01:56
Jag gillar fnatic mer än sk för att de spelar roligare cs, har inget med organisationen för mig.

Är mera att forest och get_right är aggresiva spelare som skjuter hårt. istället för att smyga runt o försöka peta som SK gör.

Det är tråkig cs helt enkelt, tom alla semi spelare är roligare att kolla på än SK för det är mera galna hs, mera rushar. Det är inte samma grims som T, jobba överallt sitta o skjuta, sedan backar alla dit walle är och avslutar slött.

Inget rusha o peta runt där o sen där ! :D
#32
sNb
2010-02-03 18:04:10
#30 CS är inte lika med cod, det är enormt stor skillnad mellan dem spelen. cod är mediokert i jämförelse med CS som eSport titel.
#33
noll
2010-02-03 18:11:26
Skit bra avsnitt slop3! och helt rätt om det där med CSPM.

#30 "What's great about CSPromod is that, since it's 100% custom-coded, it can be ported to future engines, ensuring a graphical update with gameplay consistency. We've done all the grunt work in coding the game from scratch so that we can keep that gameplay for years, and also refresh the graphics as newer, next-gen engines are released." - Alex Garfield

Som du ser kommer dem relativt lätt kunna uppgradera grafiken när det behövs. Och varför skulle vi CS lirare vilja byta spel för? Man lirar ju CS för dess speciellt sköna spelkänsla och hela meningen med CSPM är att "rädda" CS framtid.
#34
Anonym
...

2010-02-03 18:24:52
Tkr han har helt fel om promod! Cs ska inte ha bra grafik det är det som gör cs till cs hoppas och tror det kommer bli lika dåligt som source
#35
Anonym
P

2010-02-03 18:31:42
Tror ProMod kommer bli jättebra. Har själv inte tid att spela det för att rapportera buggar o.s.v. men skulle gärna byta 1.6 mot ProMod om dom får det att vara likvärdigt som spel fast med bättre grafik.

Såg att någon skrivit (kollade upp och såg att det var #9) ungefär att man jämför ProMod med Source, vilket det sistnämnda splittrade communityn. Skillnaden här är att man vill ha kvar spelkänslan, allting ska vara likadant, MEN det ska uppdateras grafikmässigt till dagens standard för att väcka liv i sponsorer, media och kanske eventuellt television. Sluta tänk på vad som skulle kunna gå dåligt - tänk istället på allt som kan gå Bra.

Sist angående Slop3s kommentarer om SK. Personligen har jag SK som favoritklan, men känner att fler håller på t.ex. fnatic och h2k. Kan det vara för att man är lite 'anti' att nya personer värvats? Jag menar CS-legender som Potti, HeatoN, Ahl, Fisker, Vilden, SpawN och alla de där spelat för SK och en aning undermedvetet tycker en del att "ni ska inte leva på deras namn inte, jag håller på fnatic istället.. *hmpf* wannabees!". Kanske är det så?
#36
Anonym
HeatoN

2010-02-03 18:44:29
Slop3 ditt jävla n00b . har tyckt att alla avsnitt har varit bra utom detta det sög du vet inte va du pratar om när det gäller 1.6 elr promod! Promod kommer bli lika stor flopp som source. 1.6 är riktiga cs det är det som ska spelas inget annat och jag tror att om alla slutar med promod och det inte kommer spelas cuper osv i det så kommer cs dö ut... det här verkar va slutet för cs. :'(
#37
tRIXSTAR
2010-02-03 18:49:46
#30, Om det där var en seriös fråga är du fan dummare än tåget.
#38
Anonym
hej

2010-02-03 19:37:14
Det där med sk tycker jag att han har rätt och jag tycker att walle borde ha awp som förr i tiden och sen ta tillbaka dom gamla spelarna (fast jag vet att det inte går) men iaf lite bättre lineup...
#39
Anonym
flubb

2010-02-03 20:09:41
Ang. SK är det väl så att dom bjuder inte på sig själv i intervjuer osv... det är lättare att hålla på lag som man ser i media osv, SK verkar så torra och vill inte ge intervjuer, nä ska SK få större fanbase måste dom börja coola till sig och inte va så tråkiga under eventsen !! :)
#40
Anonym
KejsareN

2010-02-03 20:12:22
Kanon avsnitt. Helt rätt gällande csp, jag kommer garanterat ge det en chans, sen om det är lite extra ändringar så är det bara bra, gå framåt, stanna inte i något som var bra 2000
#41
Anonym
Nellma

2010-02-03 20:26:27
Kan förstå de som tycker att det är viktigt att vi byter för att det är det sponsorerna vill se, ett snyggare cs.

"Pro-mod behövs för att cs ska leva vidare" igentligen inte, det kommer inte bli fler personer som spelar cs för att pro mod finns.

Det kommer bara göra att cs scenen splittras eftersom alla toplag tvingas gå över till CSP då eventsen kör det och vi vanliga randoms kommer förmodligen helst vilja spela 1.6 då jag tycker personligen att det är den dåliga grafiken mm som bidrar till känslan och gör cs till vad det är idag.

Pro mod kommer aldrig kunna ge oss samma satisfaction som 1.6 gör, inget spel kommer någonsin göra det.
#42
Anonym
CSPZOR

2010-02-03 20:36:01
Aldrig i livet att ProMod kommer att göra underverk, det har tagit dom 5-6 år för att släppa BETA 1.04? Utvecklingen går i en jävla pissfart och när det/Om det kommer ut i färdig produkt så kommer cs-scenen varit död sen jävligt länge. Sen att det är ett jävla skämt änsålänge (jag vet att det är beta) gör det inte bättre.
#43
Anonym
Kanske

2010-02-03 20:45:16
Pro mod visst kanske de... OM dom fixar models/guns för just nu ser vapnet ut som en leksak och modelsana ser ut som ringaren i nottre dam eller nått.. Fixa de så går jag lätt över!
#44
Anonym
SoLo

2010-02-03 21:07:13
Ingen gillar SK eftersom dom gjort bort sig 2 ggr på kort tid..
GeT_RiGhT MISSAR DOM
Tentp0le kickas?
varför ska man hejja på ett lag som inte kan behålla sveriges bästa lirare?..
Jag gillar SK men tkr dock imo att dom gjort idiotiska val som inte gjort att dom gått plus..
#45
SkenaN
2010-02-03 21:31:07
inget roligt avsnitt imo. för mkt snacka om det här jävla promod, kmr ju ta sån jävla tid innan vi ser det i framtiden.
#46
Anonym
hmm

2010-02-03 21:37:32
fnatic roligare bjuder mer på sig själva!
#47
tronic
2010-02-03 21:43:53
Ändå ingen poäng att byta från ett spel som alla verkar gillar till ett annat spel som ska bli exakt likadant?
#37 ok :) Förklara varför. Det låter som du är dummare än en fooki (det ä illa, väldigt illa)
#48
noll
2010-02-03 21:54:12
1.6 'a'r sa j'a'vla mkt b'a'ttre, skit i promod. Klart folk som inte kan spelet tkr det ar najs med promod f'o'r dom gillar snygg grafik. haha hur mkt k'a'nsla ar det i dom "nya" spelen med sa kallad bra grafik bara idioter som prioriterar grafik f'o're spelk'a'nsla.
#49
Anonym
Nöjdeller

2010-02-03 22:56:42
Så, nu har du fått gnälla lite till på SK, som alltid.

Det är väl bara att kolla i nyheter/matchkommentarer på FB, eller varför inte lyssna på någon fnatic intervju, där de alltid säger att SK får mest stöd..
Du har dock helt rätt om CSPM, det är framtiden.
#50
Anonym
le

2010-02-03 23:24:42
#48 Känslan i Promod kommer bli likadan som den är i 1.6. Enda skillnaden är vassare grafik.
#51
Anonym
apan

2010-02-03 23:34:44
Riktigt bra vlogg! Tycker dock att du kunde tagit med att Zyppe faktiskt spelat med H2K precis innan IOL och det kan ju tänkas vara en anledning till att Begrip vann den matchen? Han lär ju kännt till deras spel!
#52
Anonym
as1

2010-02-04 00:09:03
Skit i CSP! 1.6 foreva!

THREAT <3
#53
Anonym
csp

2010-02-04 01:38:12
asså om CSP ska gå igenom måste alla proffs börja lira det annars kommer det aldrig att gå ! för om proffsen lirar det då går noobsen så att säga också över till det!!! så tror ja det är iaf !
#54
Anonym
Xizt

2010-02-04 06:07:36
haha, ni som säger något i stil med "värt o byta till ett spel som är identiskt". Tänk lite grann tack!

det som är så awesome med promod är att dom lyssnar på communityn och formar spelet efter hur vi spelare vill ha det. känns rätt meningslöst o spela ett spel som aldrig uppdateras längre =)
#55
Anonym
random

2010-02-04 09:43:16
cs 1.6 <3
#56
noll
2010-02-04 13:33:43
Jag valde att installera cs promod efter att ha hört slop3 snacka (vem lyssnar inte på han lixom?).
Tycker spelet är riktigt skönt faktiskt, är en blandning av soruce och 1.6.
Allt är plus utom vapen modelsen.
#57
Anonym
b

2010-02-04 16:35:09
oki
#58
Anonym
kalle

2010-02-04 17:32:06
Finns väl en ganska enkel anledning till att SK inte är lika populärt som tidigare - alla negativa rubriker som skapats kring organisationen de senaste åren. Problem socialt mellan lagmedlemmar, tvivelaktigt hanterande av kicken av bl.a. zneel, kickar zet och tentpole som är några av dom mest folkkära spelarna på senare år.
#59
pitch
2010-02-04 18:14:57
#47
Det har med sponsorerna att göra, money talks och pengarna har sinat en del på sistonde, speciellt med eventsen.

Du om någon borde ha rätt bra koll på det med penga biten, sierra och world tourn t.ex?
#60
tronic
2010-02-04 19:16:07
#59 du menar alltså att sponsorer trycker på att de ska byta spel, vilken info har du? Sponsorer trycker på att uppdatera till ett annat spel som alla datorer i dag redan klarar av?
Om sponsorer trycker på låter det mer troligt att de vill byta spel :P Crysis kanske passar bra, med allt på max ofc ^^
#61
pitch
2010-02-04 19:49:15
#60 sponsorer pressar på för att sälja en produkt, hur har senaste grafikkortet någon relevans till 1.6 t.ex?

en jämförelse vore om man försöker sälja fotbolls skor när alla som spelar kör barfota, whats the point?

Vad jag mena med World Tourn var att Sierra var villiga att punga ut miljon belopp för att marknadsföra sina PRODUKTER.

Är det verkligen så svårt att förstå? :D


Sen är drar promod en annan fördel med sig, communityt kan updatera/fixa och forma om spelet till scenens fördel.

Men sure, klaga på och leta små fel på allting.

Hur vi än vrider på det, du är inte tvungen att lira det.
#62
tronic
2010-02-04 21:44:04
#61 Vad har dagens grafikkort för relevans till Cs:s? "Varför uppgradera från jättegammalt spel till ett gammalt"" Är det verkligen så svårt att förstå?

är valve huvudsponsrar till cstuneringarna? Bara undra för vad jag vill minnas så var sierra sponsor till sitt egna spel vilket är "lite" annorlunda. Så vem har svårt att förstå här? ^^

Forma om spelet till scenens fördel? De ska ju ha det exakt som cs 1.6 ^^
#63
pitch
2010-02-04 22:23:47
#62 cs promode har ingen "besläktning" till CS:S
Det är en hl2 mod och motorn är modern nog med sina directx 9-11 shaders och "hdr".

2. Hur ska nvidia eller ati marknadsföra sina produkter? ett GTX250 lr vafan som helst när det räcker med ett GeForce2?

Som jag skrev, sierra som nvidia,ati,intel etc försöker få ut en produkt.
Dom försöker visa upp sina varor.

Egentligen förstår jag inte varför jag ens svarar på dina inlägg när du endå bara är ute efter att trolla..
#64
Anonym
smartin

2010-02-05 02:48:01
Som tidigare nämnt kommer CSP gå om CSS grafiskt då det kommer portas till de nyare versionerna av sourcemotorn och pressa hårdvaran med nya effekter, ljussättning och shaders. Små men betydelsefulla funktioner som pengar på scoreboard gör också skillnad. CS måste uppdateras och bli som spelarna och sponsorerna vill ha det!
#65
tronic
2010-02-05 12:20:35
#62 Anledningen till att du svarar är för att du tror att du är smart :)
Räcker med ett gf2 till eller pressad hl2motor också (så länge den är optimerad. quake1 kan lagga om du inte optimerar det)

Om sponsorer verkligen hade tryckt på så hade arrangörerna bytt spel. Alla hade gjort det :) Du talar som om du hade insider info vilket du verkligen inte har.

Tror du alla som väntar på SC2 kräver att det ska vara exakt som SC fast med bättre grafik? Tror du att TV kanalerna bryr sig om vad spelet har för grafik så länge nvidia loggan syns bland 40 miljoner (siffran taget ur luften) personer?
Varför får man köra med pickmip 5 i quake3 (nvidia och ati lär ju inte gilla det)? Inse bara att du inte har en aning om vad du pratar om, eller du tror att du har det :)

Jag har inget emot CSP tycker bara att det är löjligt att det måste se exakt likadant ut som CS 1.6. Modden är säkert jätte bra ^^
#66
Anonym
wiie

2010-02-05 15:11:42
promod är just nu väldigt helt omöjligt att spela utan nya modeller och om dom inte lyckas med dom nya modellerna så vete fan hur det ska gå
#67
pitch
2010-02-05 17:47:49
#65 Det roliga är att du nämner picmip och sc2..
Tror du sponsorerna riktar sig åt "prosen" eller? :D

Det är casual spelarna och casual tittarna dom vill åt.
Att du sen sitter och babblar om insider info gör inte ditt argument bättre, tyvärr.

Angående sc2, ja dom vill ha det som sc. Därav av gnäller från beta testare. Rätt roligt också att du drar upp det med tanke på hur dött starcraft är utanför korea. :P
#68
slop3
2010-02-06 14:26:58
får ont i magen när jag läser folk resonera som tronic.

Dom kan inte trycka på att byta koncept och spel bara för att dom är sponsorer. Det handlar om fanbase. Intresse.
Tvingar sponsorerna folk spela CS:S eller annat, som är bra mkt mer avancerat i grafiken än CS1.6, så kommer inga(väldigt få) 1.6-proffs att gå över dvs att ingen heller kommer att följa det och i sin tur inte heller spela spelet.

Finns ingen garanti att CSP kommer bli en succee men jag säger att det är vikigt att ge det en chans och försöka. Och pga intresset och fanbasen så är det viktigt att uppgradera grafiken för att locka fler sponsorer och investorer. Och nej vi kan inte bara byta spel till nått helt annat, man uppgraderar för att behålla fanbasen.

Vi kan inte sitta och förvänta oss att grifkkortsföretag och andra hårdvaruföretag ska sponsra ett spel som snart kan jämföras med Tetris.
#69
Anonym
hyvlarn

2010-02-07 14:20:05
Tänker inte vara en dryg liten unge, men varför är det just viktigast att CS ska utvecklas och bli något slags mainstream pengajippo. Det är klart som fan att alla cs spelare vill ha mer prispengar och att det ska utvecklas. Dock tycker jag att det är inte därför man spelar spelet. Man lirar cs för känslan. Spelet är perfekt gjort, då det verkligen krävs SKICKLIGHET för att vara bra. Titta bara på source, det spelet kan teamclanfalcon vinna över vilket lag som helst i princip bara dem har lite flyt med sig, skiter helt enkelt i HDTV och fyrkantigheten. Fortsätt spela 1.6
#70
Anonym
lol

2010-02-08 23:17:01
asså palla att promod ens försöker rena skiten som source hur fan gick de me source? för bra nästan
#71
slop3
2010-02-09 12:25:44
#69, du fattar ju lika lite som tidigare kommentarer. ingen säger att det är fel på 1.6. Försök tänka ett steg längre.
#72
Anonym
lolrakaka

2010-02-09 20:20:35
source motorn är redan outdate:ad grafik messigt, det kommer bli en flopp och antagligen splittra cs communityn ännu mera
#73
Anonym
idiot

2010-02-11 14:20:42
#72 vad är det du inte fattar? Promod kommer fortfarande kunna byta grafikmotor, trögtänkte jävel.
#74
Anonym
slim

2010-02-15 02:39
#73 Och vem ska lägga pengarna för en kommersiell spelmotor som ex. id Tech 5 eller Unreal Engine 3 hade du tänkt? Ok att Promod kommer gå att portas, men det finns inga alternativ att porta den till något idag såvida du inte vill punga ut hundratusentals dollar för en kommersiell motor vilket jag tvivlar att Mr. Garfield kommer att göra eftersom Promod är tänkt att vara gratis. Så tyvärr har #72 rätt.
#75
Anonym
Arnold

2010-02-16 02:04
Är väl inte så konstigt att folk hejar mer på fnatic än på SK? Grabbarna i fnatic bjuder på sig själva väldigt mycket och visar ju att dom verkligen är ett skönt gäng, men vad gör SK? Inget!
#76
Anonym
lillabasse huh ?

2010-02-21 13:57
CS promod , Gör de. inte en chans !

Kommentera nyheten
Du kommenterar anonymt.
(Logga in)

Namn:
CAPTCHA Image
Vad står det i bilden?



Nyhetsrapporteringen på RAKAKA är tillsvidare stängd. Nya projekt från RAKAKA presenteras senare.

Följ oss på Twitter:
@RAKAKA
@frenys
@greykarn

Mvh

ponde & gREYKARN



Nytt blod i en monoton tid, i ett monotont liv
RAKAKA: greykarn bloggar om sajtens uppgång och fall, esportens utveckling mellan 2006 och 2013.

Svensk dominans på DH Summer 2013
Svensk dominans på DH Summer 2013
EXTRA! Sverige regerade i alla grenar, svenskarna presterade på hemmaplan.

Rakaka snackar med Jaedong
Sjow innan ödesmatchen mot koreanska Life
DHS2013: Rakaka pratar med det svenska hoppet.

Rakaka snackar med Jaedong
Rakaka snackar med Jaedong
DHS2013: EndarS pratar Dreamhack i exklusiv intervju med en av världens största e-sportprofiler.

Lemondogs rekryterar LCS-lag & byter huvudsponsor
Lemondogs rekryterar LCS-lag & byter huvudsponsor
LOLEXTRA! Svenska Sverok-föreningen Lemondogs tar sig in i Riots superliga och byter Razer mot SteelSeries

Pengar rullar in som de ska för Mvp
Pengar rullar in som de ska för Mvp
CASH! Det går bra nu - Mvp puttar ner MC från pengatronen.

INoVation tar revansch efter WCS.kr-fadäsen
INoVation tar revansch efter WCS.kr-fadäsen
EXTRA! Storslagen seger för världens bästa Terran (?) i WCS World Finals

Inatt avgörs WCS
Inatt avgörs WCS
SC2: Fyra koreaner gör upp om den första WCS-titeln. Kalaset startar 03:00!

HerO vinner WCS America
HerO vinner WCS America
SC2: Koreanerna dominerade WCS America.

Fatal1ty dammar av bössan och gör comeback
Fatal1ty dammar av bössan och gör comeback
EXTRA! relic utmanar legendaren och det satsas NT$ 300 000Publicerad: 2013-06-18 23:33

Svensk dominans på DH Summer 2013
Stora svenska framgångar när DreamHack Summer 2013 avgjordes - svensk "doldis" plockar överraskande medalj och storlagen fortsätter att dominera.

Under helgen som passerade (lör-tis) arrangerades DreamHack Summer 2013 på Elmia i Jönköping. För svensk del skulle evenemanget visa sig bli en oerhörd framgång då vi kammade hem tre guld och ett brons (i tre av de största turneringarna) i vad som måste anses vara en av de bästa svenska turneringarna någonsin. Dessutom var det svenska LoL-stjärnor i de mest framgångsrika lagen.

Chockade Fighting-communityn
Först ut var turneringen i Street Fighter IV:AE som avgjordes under Lördagen. Världsmästaren och den tveklöst mest dominanta fightern Infiltration var på plats för att försvara sina två tidigare mästartitalar. Dessutom var som vanligt legenden Ryan Hart på plats och som har fyra DreamHack-titlar på sitt bälte. Men det var faktiskt ingen va dessa storfavoriter som tog hem segern. Istället stal svenska göteborgaren Popi showen. Genom att först besegra Infiltration med 2-0 och Ryan Hart i Winner-bracket så kunde inte Infiltration stå pall för svensken i finalen. Detta är troligtvis en av de största esporthändelserna på DreamHack. Infiltration har inprincip varit obesegrad i 2,5 år och alla vill nu lära känna svensken som har besgrat honom. Grattis Popi! Dessutom kom svenska Ettelman från Team Property på en härlig fjärde plats.

Bara The International kvar
I DoTA 2-turneringen var svenska The Alliance storfavoriter till segern, ett favoritskap som G1 League-vinnarna mäktade med att bära. Laget tog sig nämligen hela vägen till final där man ställdes mot Quantic från Frankrike.

Efter att ha plockat den första kartan skulle Alliance visa var skåpet skulle stå reda i karta två men det ville sig inte riktigt utan Quantic tilläts komma ikapp och utjämna men efter suveränt spel av svenskarna kunde matchen tillslut plockas hem med 2-1 och därmed försvarades DreamHack-titeln.

Även den gamle stjärnan kan än...
För de svenska Starcraft 2-stjärnorna är DreamHack ett speciellt evenemang, det kryllar av koreanska superstjärnor och det finns inget hellre vill göra än att vinna på hemmaplan och när alla favoriter faller måste någon annan ta klivet fram. Denna gång var det överraskande Jeffrey "Sjow" Brusi som i mångas ögon gjorde sin absolut bästa turnering sen IEM-vinsten för några år sedan.

Den hete och pånyttfödde Team prOperty-spelaren lyckades på sin väg fram till medaljerna bland annat besegra Harstem och superkoreanen Life. Dessvärre för Sjow blev den blivande DreamHack-mästaren StarDust för svår och Jeffrey fick nöja sig med en bronspeng och 20 000 SEK.

Dominansen är total!
När världens absolut mest dominerande lagmaskin NiP-Gaming spelar i en turnering är det knappt lönt att sia om utgången, de svenska superstjärnorna i CS:GO har inte förlorat många matcher under vägen till världstoppen och DreamHack skulle inte bli något undantag.

Efter att ha besegrat ryska Virtus.pro tidigt i turneringen defilerade ninjorna till final dit det svenska överraskningslaget Epsilon även tagit sig. Dessvärre för Epsilon gick det inte rubba Ninjas in Pyjamas denna gång utan NiP vann en komfortabel seger med 2-0 och för besväret fick man en prischeck på 70 000 SEK.

League of Legends-stjärnor
Även om Sverige inte har något helsvensk lag som är bland de bästa så gjorde svenskarna extremt bra ifrån sig. Först ut så vann Rekkles som inhoppare DreamHack League of Legends Championship tillsammans med Copenhagen Wolves, 70 000 SEK rikare. I LCS som drog igång på DreamHack så hade svenska Alexander "Jree" Bergström lekstuga med sitt Team Alternate som gick 5-0 på plats och har fått en fantastisk start på säsongen, läs mer här.


    Vinnare DH Summer 2013:

    SSFIV:AE
    1. Popi – 25 000 SEK
    2. Infiltration – 12 500 SEK
    3. Ryan Hart – 7 500 SEK
    4. Ettelman – 5 000 SEK

    DOTA2
    1. The Alliance – 140 000 SEK
    2. Quantic Gaming – 70 000 SEK
    3-4. Evil Geniuses – 25 000 SEK
    3-4. Team Dignitas – 25 000 SEK

    Starcraft 2
    1: StarDust – 60 000 SEK (750 WCS-poäng)
    2: Jaedong– 35 000 SEK (450 WCS-poäng)
    3-4: SjoW – 20 000 SEK (300 WCS-poäng)
    3-4: TaeJa – 20 000 SEK (300 WCS-poäng)

    Counter-Strike:GO
    1. NiP Gaming – 70 000 SEK
    2. Epsilon – 40 000 SEK
    3-4. LDLC.com – 25 000 SEK
    3-4. Virtus.pro – 25 000 SEK

    League of Legends
    1. Copenhagen Wovles – 70 000 SEK
    2. Dark Passage – 35 000 SEK
    3-4. Eternity Gaming – 25 000 SEK
    3-4. Heimerdingers Colossi – 25 000 SEK
Relaterat: DreamHack.se

Publicerad: 2013-06-09 22:18

Pengar rullar in som de ska för Mvp
Efter helgens topplacering i WCS seglar cashkungen Mvp upp på plats nummer ett över de spelare som vunnit mest pengar i StarCraft II.

Det går bra nu. Eller snarare dåligt för Jang 'MC' Min Chul som endast slutade i topp-32 i WCS Korea. I dag kunde han se sig omsprungen på SC2Earnings.com av Jeong "Mvp" Jong Hyeon, när Incredible Miracle-proffset plockade hem den delade tredjeplatsen i de globala finalerna av WCS första säsong.

I och med tredjeplatsen och prissumman på 10 000 dollar kunde Mvp under dagen passera MC på resultatsajten SC2Earnings lista över vilka spelare som vunnit mest pengar i StarCraft II.

Hack i häl på legendaren Flash
Enligt SC2Earnings konkurrent Esportsearnings, som räknar vinstpengar inom alla spel, har Mvp precis även passerat Brood War-legendaren Lee "Jaedong" Jae Dong och är nu hack i häl på den andre Brood War-legendaren Lee "Flash" Young Ho. Dock återstår drygt hela 60 000 dollar innan Mvp kan ta igen Flash försprång.

Först på listan ligger FPS-legendaren Johnathan "Fatal1ty" Wendel med 454 000 dollar. Främst från spelet Painkiller.

NaNiwa i topp-20
I toppen av SC2Earnings lista är det tomt på foreigners. Ilyes "Stephano" Satouri hamnar som första icke-korean på fjärdeplats, därefter innehar de två polackerna Grzegorz "MaNa" Komincz och Artur "Nerchio" Bloch plats 15 respektive 16. Svenskproffset Johan "Naniwa" Lucchesi kommer först på 20:e plats. Tätt efter, på plats 24 ligger sedan Marcus "ThorZaIN" Eklöf. Men därefter gör svenskrepresentationen ett hopp och inte förrän på plats 49 hittas Jeffrey "Sjow" Brusi.

Mest vunna pengar i StarCraft II enligt SC2Earnings.com
1 Incredible Miracle Jeong "Mvp" Jong Hyeon $373,520
2 SK Gaming Jang "MC" Min Chul $367,213
3 Incredible Miracle Lim "NesTea" Jae Duk $258,713
4 Evil Geniuses Ilyes "Stephano" Satouri $233,305
5 FXOpen Lee "Leenock" Dong Nyoung $208,614
6 MVPPark "DongRaeGu" Soo Ho $208,278
7 Team LiquidSong "HerO" Hyun Deok $188,524
8 Prime Lee "MarineKing" Jung Hoon $186,425
9 SK Telecom T1 Won "PartinG" Lee Sak $186,109
10 CMStorm Choi "Polt" Seong Hun $184,370


Mest vunna pengar i alla spel enligt Esportsearnings.com
1 Fatal1ty Johnathan Wendel $454,544.98
2. Flash Lee, Young Ho $437,114.55
3 Mvp Jung, Jong Hyun $377,116.38
4. Jaedong Lee, Jae Dong $368,621.09
5. MC Jang, Min Chul $366,827.11
6. Moon Jang, Jae Ho $292,019.57
7. Dendi Danylo Ishutin $270,491.27
8. Puppey Clement Ivanov $269,587.17
9. XBOCT Oleksandr Dashkevych $269,587.17
10. LighTofHeaveN Dmitriy Kupriyanov $267,699.1
0


Publicerad: 2013-06-09 12:38

INoVation tar revansch efter WCS.kr-fadäsen
INoVations nerver håller - nollar sOs och skrattar hela vägen till banken efter att ha bärgat 40 000 USD och WCS Season 1-bucklan!

För en stund sedan avgjordes den första säsongen av WCS och vilken avslutning det blev! Utöver de båda WCS.kr-finalisterna Soulkey (Z) och INoVation (T) på vars en sida av slutspelsträdet var även den europeiska mästaren Mvp (T) samt protoss-innovatören sOs (P) med och tampades om en finalplats.

Efter två rafflande semifinaler stod det klart att WCS.kr- och CODE S-vinnaren Soulkey blivit besegrad av sOs knappa 3-2 i en extremt välspelad och jämn kamp. I den andra semifinalen mellan världens kanske två bästa Terran-spelare, Mvp och INoVation blev det minst lika jämnt. När krutröken lagt sig och GG hamrats kunde INoVation ta av sig sina glasögon, torka svetten ur pannan och konstatera att han var klar för den första WCS-finalen någonsin.

I finalen mellan INoVation och sOs var det aldrig riktigt jämnt, tossen försökte och försökte men det ville sig inte riktigt då INoVation levde upp till sitt namn och lyckades oavsett vilken unitcomp som kastades på honom både överleva och utmanövrera sin motståndare mer än en gång.

För vinsten och revanschen efter den snöpliga förlusten i WCS.kr-finalen (Soulkey reverse ALL-killade honom) får INoVation $40 000 medan tvåan får nöja sig med hälften.

Slutplaceringar WCS World Finals Season 1
1. INoVation (T) $40 000
2. sOs (P) $20 000
3/4. Soulkey (Z) $10,000
3/4. Mvp (T) $10,000

Bildkälla TeamLiquid.com

Publicerad: 2013-06-03 15:52

HerO vinner WCS America
WCS America fick sitt slut med att sex av de åtta bästa var koreaner. Norska Snute tog hem priset som bästa icke-korean.

Amerikanska WCS Premiere league dominerades av koreaner från början till slut. I top 8 hittar vi endast två icke-koreaner, varav ingendera är från varken nord- eller sydamerika. Norska Snute lyckades ta sig till en sjätteplats och missar den sista platsen till säsongsfinalerna i Korea efter att han förlorat mot Alicia 3-2.

Vann gjorde Team Liquids Hero som lyckades slå Evil Geniuses Revival med 4-2 i finalen. HerO förlorade de två första kartorna, men återhämtade sig och vann sedan 4 kartor i rad.

Slutplaceringar:
1. Liquid'HerO
2. EG.Revival
3/4. Axiom.Ryung
3/4. EG.aLive
5. Axiom.Alicia

Bildkälla: TeamLiquid

Publicerad: 2013-06-02 18:12

Fatal1ty dammar av bössan och gör comeback
Fatal1ty utmanas och det satsas NT$ 300 000 (cirka 73 000 SEK) på en match!

Jonathan "Fatal1ty" Wendel är en av esporthistoriensoch världens kanske bästa och mest kända spelare, FPS-gurun har vunnit en drös tunga titlar (12 stycken världstitlar), och har efter sin aktiva karriär verkat för att främja esporten.

Det sista spelet som Fatal1ty gav en ärlig chans var Painkiller och det spelet hade sin absoluta peak under CPL World Tour och strax därefter försvann både Fatal1ty och spelet. Men nu har legendaren valt att damma av bössan och acceptera en utmaning från sin gamla sparringpartner relic, en match Painkiller som OCZ valt att stoppa in NT$300 000 till relic om han vinner!
    "Johnathan Wendel often likes to state that “FATAL1TY MEANS GAMING.” With that said, Fatal1ty has answered the challenge, and will take on relic at Taiwan’s landmark Taipei 101 building on Thursday, June 6, 2013.

    In his first professional match of consequence since 2007, will Johnathan "Fatal1ty" Wendel be ready to live up to his title as the greatest gamer in history? And obliterate relic? -OR- will relic be able to do it again? - And beat Fatal1ty? … And take home a prize of NT$300,0000."
Hela spektaklet kommer att gå av stapeln i Taiwan där Jonthan varit verksam med sin gaminggearutveckling och då i Taipei 101 Building på den svenska nationaldagen.

Relaterat: ocz.com

BONUS!

Ett rågammalt klipp, nåja (2002) med fatal1ty och Thresh från techprogrammet "The Screen Savers". Vad sägs som lite färska(?) Q3 tips från mästarna?


RAKAKA VERSION 2.5 - "ANGELÄGET"
Den här sidan använder sig av kakor för att möjliggöra interaktionsfunktionalitet och statistikföring. För att undvika kakor kan du stänga av dem via din webbläsare eller inte besöka Rakaka.